Profiter lecture les postes plus visites sur ce blog

Tillväxten i den kinesiska lyx bilmarknaden





Traditionellt har biltillverkarna används för att sälja bilar på deras inhemska kontinent. När globaliseringen började bli en stor trend i näringslivet, har ro-ro-bärare, smeknamnet "ro-ro", utvecklats för att enkelt ladda fordon på fartyg för att föra dem till fjärran länder. Denna lilla revolution sades hända i ' 70-talet, med japanska företaget K-Line bygga den första stora bil transportör, som skulle vara värd för upp till 4 200 bilar på en gång.




Även om denna medelvärdet av transporter används fortfarande idag, fanns andra alternativ av biltillverkarna att få ner kostnaderna och undvikande av dyra tullens skatter. Bil jättar utvecklat tillverkningsanläggningar på de flesta kontinenter, ofta i länder där en stark marknadspotential sågs. Detta är nu fallet med Kina, som fortfarande anses topp 1 företag möjlighet att utforska för multinationella företag.




Idag fokuserar vi främst på lyx bilmarknaden som är eftertraktad av många.




Skäl att tillverka i Kina




Just nu, importerade bilar har att få igenom en 25% skatt: ensam gör dem mycket mindre konkurrenskraftiga än lokalt producerade bilar. Efter tillägger Mervärdesskatten, är priset helt enkelt skandalöst för de flesta konsumenter. Den kinesiska regeringen är också mycket intresserad av att samriskföretag i landet: företag kan samarbeta med lokala företag inom fordonsindustrin, vilket ger en naturlig fördelning expertis till den multinationella tillverkare som vill penetrera de kinesiska distributionskanalerna. Tankesättet kan ju vara väldigt olika mellan Europa och Asien.




Stora investeringar av lyxbilar märken




Nyligen, några stora namn beslutat att öppna enorma fabriker i Kina för att kunna erbjuda prisvärda prestige fordon. Mercedes, till exempel, kommer att investera 2 miljarder dollar under de kommande åren att etablera ett starkt fotfäste i 1,35 miljarder människor marknaden. GM, som producerar berömda Cadillac, har också meddelat en 1,3 miljarder dollar kontrakt för att bygga en växt, som skulle tillåta det amerikanska företaget att producera och sälja 150 000 enheter årligen.




McKinseys förväntningarna är enorma




Det förväntas att den kinesiska lyx bilmarknaden kommer att uppgå till 2,25 miljoner enheter 2016; år 2020 kommer vi att tala om 3 miljoner enheter. Denna snabba tillväxt gör detta land ett verkligt Eldorado för dem som har tillräckligt med pengar för att ha råd med expansionen. Naturligtvis bör man inte tro att konkurrensen är svag på grund av de många hinder för inträde: tysk tillverkare BMW och Audi är redan väl etablerade i Kina. Audi, exempelvis sålde redan närmare 236 000 prestige bilar 2012!




Mycket olika trender från en ocean till en annan




Läsarna kunde undrar varför biltillverkarna plötsligt har ett stort intresse för den kinesiska marknaden medan multinationella företag har behandlat landet redan i decennier. Anledningen är ganska enkel: tillväxten i den kinesiska rika klassen är fenomenal. Det tog ett tag att se de positiva effekterna av att öppna marknaden för omvärlden. Mellan 2010 och 2020, men sägs det att andelen av rika människor (exklusive superrika) kommer att flyttas från 6% till 21%. Det sade att redan idag, denna andel är mycket högre än övriga BRIC-länderna - Brasilien, Ryssland och Indien. Kinesiska folket känner också en mycket stark press i hänsynen till visar deras sociala status, som översätts till en stark popularitet av lyxbilar.




I Nordamerika, marknaden långsamt återhämta sig från krisen 2008. Även om begagnade lyxbilar blev mycket mer populär de senaste åren, tillverkare är började att andas bättre. Detta är också relaterat till att erbjuda billigare prestige fordon av många märken som Mercedes. Mer lyxiga bilar säljs just nu i USA jämfört med Kina, men analytiker tror att Kina kommer att dominera statistiken från 2016.




Den största förloraren: Toyota och Lexus




Toyota Motor Corporation, som är ägare till varumärket Lexus, har beslutat att inte bygga en fabrik i Kina för tillfället. Svagheten i den japanska yenen gör det extremt dyrt att investera utomlands, tröstande strategin av frakt bilar med stor sjö bärare. Spänningarna mellan Kina och Japan är också mycket viktiga: politiska förbittring negativt påverkar försäljningen av japanska bilar i landet. Lexus kunde inte sälja mer än 49 000 fordon i 2012, ett tal som knappast motiverar en ny anläggning.


Choosing The Right Luxury Car






How do you choose the right luxury car for yourself? I have bought cars, but it seems like picking out the right luxury car makes things a little harder. As a rule, I will be spending more money and will expect more form my purchase. I did some research and there are some things you can do to pick out the luxury car that is right for you. As with any product, the one that is right for you is the best one.





First of all, when buying a luxury car, don’t get in a hurry. Take some time, educate yourself, and get opinions from friends and experts on what you are looking for. Before you even go any further, though, make sure that a luxury car is definitely what you want. They certainly have their pros and cons like anything else, so just make sure it is what you want to do before you get too deep into things.





Next, figure out what kinds of options you want on your new luxury car. Once you know what types of options you want, you can begin to narrow down the selection of brand and model that offers what you need. Do you want GPS in the care because you travel a lot? What about power seats, heated seats, or seats with settings memory? Check the internet as well as car magazine articles to determine what is out there in the way of luxury and which of those things are what you are after in your new luxury car. Consider the basics as well like keyless remote, dual climate control, and even remote starter for the car.





Once you know what you want in terms of characteristics and additives on your luxury car, it is time to start looking into it further. Research heavily and educate yourself on all of the cars that fit. Brands and models have a great deal of variation in them as well as in their price. Look at body styles, the leg room, and the space and feel of the interior. Be picky; remember that you are buying a luxury car, so it is your right to be as picky as you want. Then, once you have picked out the manufacturer and model, you may want to look into what years were best and examine some consumer reports on how reliable your selection is. You certainly don’t want to go to all the trouble and then buy a lemon.


Infiniti - Nissan's Luxury Car Line






Infiniti was first introduced to the American public in November of 1989. The Luxury car division of Nissan has dealers in various countries around the world and has more than 230 dealers.





Surprisingly, in the beginning, the Infiniti brand was poorly received in the United States. That may be due in part to an unusual advertising approach. The initial marketing idea was to rely on a Zen influenced advertising concept. All the commercials produced showed beautiful nature themes that focused on tranquility. As relaxing as the commercials may have been, they were all missing one crucial thing: photos of the vehicles. This proved to be not a good idea when trying to introduce a brand new car line up to the American populace. It is rather difficult to build brand recognition when no brand is being shown. The spots were finally pulled and replaced with commercials that actually showed the vehicles. This combined with several award-winning models finally put Infiniti on the map in the luxury automobile division.





The Q45 lead the way for Infiniti. The vehicle had many desirable features and a top of the line engine at the time. Some of the award winning features included the 278 hp V8 engine, four wheel steering and interior luxury options.





For a while, it seemed that Infiniti would have no problem competing against the likes of Acura, Lexus, BMW or Audi. However, the M30, introduced in 1990, was never able to keep up. There were many reasons for this however some of this most prominent include the lake of various in its engine and transmission. There was only one engine offered with the vehicle which was the 162 horsepower Nissan VG30E V6 3000 and only one transmission, the Nissan RE 4R01A 4 speed automatic. Marketed as a sporty two-door coupe, this engine and transmission combination did not offer near the power that the consumers in this market were looking for. The M30 was never a success and Infiniti discontinued it after just 3 years.





The biggest success for Infiniti during the nineties was the introduction of its Luxury SUV, the QX4. Virtually no one else in the market, besides Land Rover, had anything like the QX4, which for the first time, left Acura and other Luxury automakers scrambling to catch up. The QX4 was built on a truck platform and offered the ability to traverse road conditions in relative luxury.





By the year 2000, Infiniti was losing a lot of ground to the competition and it teetered on the edge of extinction. The company was able to redefine its goals and finally come up with a winner. It was introduction of the G35 that finally took Infiniti back to the top. The sporty sedan was very well received and was named Motor Trend Car of the Year in 2003. Its American version the FX35/45 crossover was as equally successful. Finally, Infiniti had hit upon a winning combination: the handling of a sports car with all terrain capability.





With its redefined goals and focus on what a consumers want in a luxury vehicle, Infiniti appears to have a bright future ahead.